Priser, Solbakken Folkehøgskole

Priser

Ett år på Solbak­ken folke­høg­skole koster 115.000,- uansett hvil­ken linje du går på. Andre­året koster 123.000. Hvis du søker om og får innvil­get enkelt­rom eller rom med bad, kommer det en ekstra­kost­nad. For skole­året 23/24 er enkelt­rom­til­leg­get 8.000 kroner og tillegg for bad 5.000 kroner

På Solbak­ken er alle utgif­ter inklu­dert i skole­pen­gene: kost, losji, under­vis­ning, teater­tu­rer, danse­fore­stil­lin­ger, konser­ter, andre utfluk­ter og studietur.

Innbe­ta­ling av skole­pen­ger skjer den 15. i hver måned (samme dag som Låne­kas­sen utbe­ta­ler lån/stipend).

Lånekassen

Du kan få støtte fra Låne­kas­sen når du går på folke­høg­skole. For skole­året 2023/2024 kan du få utbe­talt inntil kr 125.370,-. 60 prosent av summen er lån, 40 prosent er lån som blir omgjort til stipend når du får godkjent året ditt på folke­høg­skole. For å få omgjort lån til stipend kan du ikke ha udoku­men­tert fravær som over­sti­ger 10 prosent. Hvis du søker om fullt lån og stipend fra Låne­kas­sen blir altså hele skole­penge­be­lø­pet hos oss dekket.

Avbrutt skoleår

Sier du fra deg skole­plas­sen i begyn­nel­sen av skole­året (peri­oden 19. august — 25. august, medfø­rer dette en kost­nad på kr. 5000,-.

Avbry­ter du skole­året etter den første skole­uken, må du betale skole­pen­ger for de påføl­gende åtte ukene. Dette gjel­der uansett årsak til at skole­året avbrytes.