Teater 2. klasseTeater 2. klasse på Solbakken

Skuespill 2. klasse

Ønsker du å satse på skue­spill eller regi? Har du gått et år på folke­høg­skole med teater som fordyp­ning eller har annen rele­vant erfa­ring? Da er et 2. år på Solbak­ken noe for deg.

2. klasse i skue­spill på Solbak­ken folke­høg­skole er et år for deg som ønsker å satse på skue­spill innen teater, film, musikk­teater eller teater­regi.

I løpet av året har du:

• Tre teater­pro­duk­sjo­ner med ulike regissører/pedagoger
  •  Work­sho­per med aner­kjente gjestelærere
  • Tett person­lig oppføl­ging og hjelp og tips til opptaks­prø­ver hvis du ønsker det

Klas­sen er en blan­ding av elever som har gått et år skuespill/musikkteater på Solbak­ken Folke­høg­skole og eksterne søkere.

Opptaks­kra­vet vårt er at du har gått et år på folke­høg­skole med teater som fordyp­ning, eller har annen rele­vant erfa­ring, at du er en lagspil­ler, har lite fravær og er moti­vert for et svært lære­rikt og inten­sivt skoleår.

Fordi det er viktig å danne en gruppe som funge­rer godt sammen vil vi kalle inn søkere som tilfreds­til­ler opptaks­kra­vene på inter­vju. Rele­vant erfa­ring fra folke­høg­skole eller annen rele­vant erfa­ring må dokumenteres.

Siden vi er en liten skole får du svært tett oppføl­ging av våre meget kvali­fi­serte lærere som bren­ner for å hjelpe deg i din utvikling.

Det er få plas­ser, så søk raskt om du er interessert!

En vanlig skoledag er delt i to

Formiddag:

Grunn­leg­gende trening innen ulike disipliner.

- Fag som: skue­spil­ler­tek­nikk, samtids­dans, jazz­dans, yoga og styrke­tre­ning. Stem­me­bruk og kor.

Ettermiddag:

Prosjekt­ar­beid som: produk­sjons­ar­beid, scene­ar­beid, film­skue­spill, musikk­tea­ter­opp­set­ning, audition­tre­ning, master­class i sang, monologarbeid.

På lørda­ger har vi blant annet semi­na­rer med gjeste­læ­rere. Noen er faglig rettet, mens andre er av sosial art.

På Solbak­ken har du forskjel­lige lærere gjen­nom året. Alle lærere har solid faglig bakgrunn og erfa­ring fra utøvende og skapende arbeid innen­for fagom­rå­det sitt.